Lista aktywnych polityk

Nazwa Typ Zgoda użytkownika
Polityka Prywatności Polityka prywatności Wszyscy użytkownicy
Regulamin korzystania z usług platformy edukacja zdrowotna Polityka strony Wszyscy użytkownicy

Podsumowanie

   

Zapoznaj się z poniższymi zapisami polityki prywatności.

Pełna polityka

§1. DEFINICJE

Użyte w niniejszej Polityce Prywatności określenia pisane wielką literą należy interpretować zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie korzystania z usług platformy edukacja zdrowotna


§2. SPOSÓB I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH

W ramach świadczenia Usług Usługodawca może przetwarzać dane samodzielnie przekazywane przez Użytkowników, dane pozyskiwane automatycznie oraz pozyskiwać dane ze źródeł zewnętrznych.

Dane przekazywane bezpośrednio przez Użytkownika

A. Identyfikacja Użytkownika

Usługodawca może uzależnić dostęp do Usługi od potwierdzenia tożsamości Użytkownika. W celu identyfikacji Użytkownik może zostać poproszony o podanie co najmniej imienia i nazwiska, adresu e-mail. Użytkownik może zostać poproszony o podanie dodatkowych informacji takich jak inny identyfikator umożliwiający identyfikację.

B. Korzystanie z Usług lub funkcjonalności:

W zależności od charakteru usługi Użytkownik może zostać poproszony o podanie lub samodzielnie podać inne dane dla właściwego korzystania z danej usługi lub funkcjonalności.

Skorzystanie z niektórych funkcjonalności lub Usług może wiązać się z koniecznością podania danych niezbędnych dla właściwego działania tych funkcjonalności lub dla realizacji usług których żąda Użytkownik.

Podanie wymienionych powyżej danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla prawidłowego korzystania z Usług lub konkretnych funkcjonalności w ramach tych Usług.

C. Komunikacja

Usługodawca zapewnia Użytkownikom możliwość komunikowania się z Usługodawcą. W przypadku komunikowania się za pośrednictwem Usługi Usługodawca będzie przetwarzać dane identyfikacyjne Użytkownika, treść komunikatu oraz wszelkie dokumenty załączone do takiej komunikacji.

Dane gromadzone automatycznie

W toku korzystania z Usług przez Użytkownika Usługodawca gromadzi dane o aktywności Użytkownika, dotyczące korzystania przez Użytkownika z poszczególnych funkcjonalności oraz podejmowanych przez Użytkownika wyborów.

W czasie korzystania z Usług przez Użytkownika Usługodawca może przetwarzać dane, które nie zawierają danych kontaktowych Użytkownika, ale są wykorzystywane do identyfikacji określonego urządzenia oraz oprogramowania, za pomocą którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Usług. W taki sposób Usługodawca może pozyskiwać:

  • dane dotyczące połączenia, w tym: dane na temat połączenia internetowego, adres IP oraz inne identyfikatory internetowe.
  • dane o urządzeniu oraz oprogramowaniu, z którego następuje dostęp do Usług, w tym:
    • identyfikatory urządzenia,
    • marka i typ urządzenia,
    • system operacyjny i wersja urządzenia,
    • ustawienia urządzenia i oprogramowania, takie jak czcionki, ustawienia językowe, strefa czasowa, rozdzielczość ekranu,
    • typ i wersja przeglądarki,
    • informacje o oprogramowaniu dotyczące urządzenia,
  • dane dotyczące lokalizacji, w tym:
    • informacje o obszarze z którego urządzenie Użytkownika łączy się z Usługą,
    • informacje o lokalizacji udostępnione przez urządzenie,
  • dane zawarte w plikach cookie:
    • informacje zapisywane i przechowywane tymczasowo w plikach cookie.
  • dane związane z aktywnością Użytkownika w Usłudze, w tym dane dzienników zdarzeń.

Dane pozyskane z innych źródeł

Usługodawca może również, w ograniczonym zakresie, pozyskiwać dane na temat Użytkownika z innych źródeł, np. w przypadku, konieczności weryfikacji w ogólnodostępnych rejestrach podmiotów gospodarczych lub dla potwierdzenia posiadanych uprawnień (np. CEIDG).


§3. CELE I PODSTAWY PRZETWARZANYCH DANYCH.

Usługodawca przetwarza dane Użytkowników końcowych wyłącznie w celu świadczenia Usług, rozpatrywania reklamacji oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa Usług oraz Użytkowników lub ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń.

A. Świadczenie Usług oraz wsparcie Użytkowników

Usługodawca przetwarza dane osobowe niezarejestrowanych użytkowników wyłącznie w sposób automatyczny, do momentu przystąpienia do procesu rejestracji lub zalogowania. Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkowników po ich poprawnym zalogowaniu do Usługi.

Podstawy prawne przetwarzania danych:

  • realizacja umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), tj. niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, lub podjęcia działań przed zawarciem umowy,
  • udzielona przez Użytkownika zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), w zakresie oraz celu każdorazowo określanych w treści zgody, w szczególności w celu udostępnienia danych celem weryfikacji tożsamości, lub przetwarzanie danych przekazywanych dobrowolnie przez Użytkowników,
  • prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim w szczególności jest wsparcie Użytkowników.

W zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych, Usługodawca może przechowywać dane osobowe w poniższych okresach, jeśli nie istnieje inna podstawa prawna przetwarzania danych:

  • do wycofania zgody przez Użytkownika,
  • do czasu zakończenia świadczenia Usług oraz zakończenia postępowań reklamacyjnych,
  • do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi Usługami.


B. Realizacja obowiązków wynikających z przepisów prawa

Usługodawca może przetwarzać dane osobowe Użytkowników w celach związanych z realizacją obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy, w związku z:

  • prowadzeniem księgowości, wystawianiem rachunków i faktur oraz opłata podatków,
  • prowadzeniem sprawozdawczości finansowej i podatkowej,
  • realizacją innych działań wynikających z przepisów prawa lub w realizacji żądań kierowanych przez uprawnione organy.

Podstawy prawne przetwarzania danych:

  • realizacja obowiązków prawnych ciążących na Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), jeśli przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków jakimi są w szczególności prowadzenie księgowości, wystawianie rachunków i faktur oraz opłata podatków, sprawozdawczość podatkowa.

Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, Usługodawca przetwarza dane w okresie:

  • przez czas trwania obowiązków wynikających z przepisów prawa (np. przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym nastąpiła transakcja finansowa).


C. Reklamacje oraz korespondencja z Użytkownikiem

W przypadku kierowania do Usługodawcy korespondencji za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane w celu komunikacji, udzielenia odpowiedzi i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.

Podstawa prawna przetwarzania danych:

  • prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim w szczególności jest prowadzenie bieżącej komunikacji w tym korespondencji w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, realizacja zgłoszeń reklamacyjnych, a także ustalenie, obrona i dochodzenie roszczeń.

Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, Usługodawca przetwarza dane w okresie:

  • do czasu zakończenia świadczenia usług oraz zakończenia postępowań reklamacyjnych,
  • do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami.


D. Rozwój Usług

Usługodawca może przetwarzać dane osobowe dla prowadzenia analiz i statystyk w celach związanych z poprawą jakości świadczonych Usług oraz ich rozwojem. Na podstawie uzyskanych informacji Usługodawca dowiaduje się, w jaki sposób oraz jak często Użytkownicy korzystają z poszczególnych funkcjonalności i Usług, jakie funkcjonalności powinny zostać poprawione, a które zmienić lub rozwinąć.

Podstawy prawne przetwarzania danych:

  • prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), którym jest rozwój oraz podnoszenie jakości świadczonych usług.

Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, Usługodawca przetwarza dane w okresie:

  • do czasu zakończenia świadczenia usług,
  • do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami.


E. Zapewnienie bezpieczeństwa oraz roszczenia

Usługodawca dba o bezpieczeństwo Użytkowników. Usługodawca prowadzi automatyczne analizy ruchu sieciowego oraz zachowania i danych przekazywanych przez Użytkowników dla zapewnienia bezpieczeństwa i stabilności Usług oraz Użytkowników. Usługodawca może również prowadzić analizy treści wprowadzanych przez Użytkowników celem wykrycia i przeciwdziałania nadużyciom oraz sprzecznym z prawem lub Regulaminem zachowaniom Użytkowników.

Podstawy prawne przetwarzania danych:

  • prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim w szczególności jest zapewnienie bezpieczeństwa usług oraz bezpieczeństwa Użytkowników oraz ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń.

Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, Usługodawca przetwarza dane w okresie:

  • do czasu zakończenia świadczenia usług,
  • do czasu wygaśnięcia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami.


F. Przetwarzanie danych w celach promocyjnych

Usługodawca może także przetwarzać dane osobowe w celu prowadzenia działań promocyjnych, w tym:

  • organizowanie konkursów, loterii, innych akcji promocyjnych,
  • przekazywanie, za zgodą Użytkownika, wiadomości zawierających treści promocyjne dotyczące świadczonych Usług i organizowanych wydarzeń na podane przez Użytkownika adresy elektroniczne,
  • innego rodzaju działania promocyjne, w tym bezpośredni kontakt z Użytkownikiem za pośrednictwem kanałów elektronicznych (takich jak sms, telefon, e-mail).


Podstawy prawne przetwarzania danych:

  • prawnie uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim w szczególności jest przeprowadzenie oraz rozstrzygniecie konkursu, loterii, akcji promocyjnej,
  • udzielona przez Użytkownika zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie danych w celu i zakresie każdorazowo określonych w treści zgody.


Jeśli nie istnieją inne podstawy prawne przetwarzania danych, Usługodawca przetwarza dane w okresie:

  • w czasie niezbędnym do podejmowania działań promocyjnych, w tym przeprowadzenia akcji promocyjnej, jej rozstrzygnięcia oraz przekazania nagród,
  • do wycofania zgody.


§4. ODBIORCY DANYCH

W celu świadczenia Usług Usługodawca może udostępniać dane Użytkowników następującym kategoriom odbiorców:

  • podwykonawcom świadczącym usługi na rzecz Usługodawcy, w tym zapewniającym wsparcie techniczne funkcjonowania Usług;
  • innym Użytkownikom – w przypadku komunikacji pomiędzy Użytkownikami, lub korzystaniu z funkcjonalności współdzielonych (np. uczestnictwo w tym samym wydarzeniu, szkoleniu) oraz w przypadku umieszczenia danych na profilu Użytkownika celem ich udostępnienia w ramach Usługi;
  • w przypadku uczestnictwa w wydarzeniach (np. wykładach, szkoleniach) podlegających utrwaleniu Wizerunek Użytkownika oraz inne dane ujawnione przez Użytkownika w trakcie wydarzenia (np. utrwalone zadawane pytania lub wypowiedzi Użytkownika) mogą zostać utrwalone oraz udostępnione bez dodatkowych ograniczeń lub w zakresie i na zasadach określonych dla tego wydarzenia;
  • w przypadku korzystania z Usługi, polegającej na udostępnianiu i prezentacji danych, wskazane przez Użytkownika dane będą udostępnione innym Użytkownikom lub Użytkownikom końcowym bez dodatkowych ograniczeń:
  • Ministrowi Zdrowia –  w związku z faktem, że działalność Platformy jest finansowana w ramach umowy nr NIZP PZH-PIB/2021/1094/1056 zawartej pomiędzy Usługodawcą a Ministrem Zdrowia, Usługodawca wskazuje, że dane osobowe Użytkownika mogą być na podstawie art. 14 RODO, przekazane Ministrowi Zdrowia. Klauzula obowiązku informacyjnego Ministra Zdrowia stanowi załącznik do Polityki.

 

W pewnych okolicznościach Usługodawca może być zobowiązany do udostępnienia danych o Użytkownikach uprawnionym organom podejmującym czynności na podstawie przepisów prawa.


§5. PRZEKAZANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH

Dane Użytkownika nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej „EOG”).


§6. PROFILOWANIE ORAZ DECYZJE PODEJMOWANE AUTOMATYCZNIE

Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację Użytkowników. Przetwarzanie zautomatyzowane, w tym profilowanie może polegać na analizie i ocenie danych Użytkownika celem dostosowania zachowania Usługi do konfiguracji urządzenia oraz oprogramowania, z którego Użytkownik korzysta, jak również do preferencji Użytkownika.

W przypadku korzystania z niektórych Usług działania podejmowane przez Użytkowników mogą być monitorowane celem weryfikacji przestrzegania przez Użytkowników regulaminów obowiązujących dla danej Usługi. Decyzja, dotycząca oceny przestrzegania zapisów regulaminu nie jest podejmowana automatycznie, może jednak uwzględniać monitorowane dane zachowania Użytkowników.


§7. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

Usługodawca dba o bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych. Usługodawca przetwarza wyłącznie dane w zakresie niezbędnym dla osiągnięcia celu ich przetwarzania. Dane osobowe zbierane przez Usługodawcę są przetwarzane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, w tym RODO.

Usługodawca wdrożył szereg technicznych i organizacyjnych środków ochrony, w tym m.in.:

  • korzystanie wyłącznie z usług zaufanych partnerów, którzy gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony przetwarzania danych,
  • szyfrowanie transmisji przy przekazywaniu nam danych,
  • przechowywanie danych w sposób zaszyfrowany,
  • dostęp do danych nadawany wyłącznie w przypadku, gdy taki dostęp jest uzasadniony i niezbędny,

·         stosowanie środków monitorowania ruchu sieciowego w celu zapobiegania złośliwym zachowaniom oraz dla zapewnienia ciągłości świadczenia Usług.

§8. PRAWA UŻYTKOWNIKÓW

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Usługodawcę, Użytkownik posiada szereg uprawnień. Usługodawca zapewnia respektowanie wszystkich praw Użytkowników wynikających z RODO i innych przepisów prawa, w tym:

  1. Prawo do wycofania zgody w każdym czasie – Użytkownik może wycofać udzieloną wcześniej zgodę w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań podejmowanych na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  2. Prawo dostępu do danych osobowych – Użytkownik może domagać się uzyskania informacji o tym, jakie dane osobowe są przetwarzane przez Usługodawcę, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych.
  3. Prawo sprostowania danych osobowych – Użytkownik może domagać się poprawienia danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne.
  4. Prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) – Użytkownik może domagać się usunięcia wszystkich swoich danych przypadkach określonych w art. 17 RODO, m.in. w razie cofnięcia zgody na ich przetwarzanie (o ile stanowiła jedyną podstawę przetwarzania) lub gdy dane były przetwarzane niezgodnie z prawem. Ważne! Użytkownik nie będzie mógł skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa lub gdy przetwarzanie jest niezbędne dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. Prawo sprzeciwu – Użytkownik może w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania danych z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją w wypadku, w którym jego dane są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz). W takim wypadku Usługodawca przestanie przetwarzać dane osobowe, chyba że będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione: (1) podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Użytkownika lub (2) podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  6. Prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych – Użytkownik może domagać się „zablokowania” danych (tj. ograniczenia wszelkich operacji przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania) w określonych sytuacjach, m.in. w czasie niezbędnym do ich poprawienia lub gdy nie będą one dalej potrzebne, lecz ich przechowywanie jest potrzebne Użytkownikowi, np. do ochrony jego praw.
  7. Prawo do przenoszenia danych osobowych – Użytkownik może domagać się otrzymania danych, które dostarczył Usługodawcy, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik może żądać uzyskania tych danych lub przesłania ich bezpośrednio innemu, wskazanemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.

Ponadto, w razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.


§9. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM DANYCH

W celu realizacji swoich praw oraz w przypadku wszelkich pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych Usługodawca zaprasza do kontaktu z Administratorem danych za pośrednictwem wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych (iod@pzh.gov.pl) lub pisząc na adres naszej siedziby.

§10. PLIKI COOKIES I TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE

Usługodawca używa technologii śledzących, w tym plików cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Administrator może wykorzystywać następujące rodzaje plików cookies:

1)      „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z dostępnych usług, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania. Wyłączenie korzystania z tego rodzaju plików cookies może uniemożliwić korzystanie z Usług;

2)      pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;

3)      „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania z poszczególnych funkcjonalności i Usług;

4)      „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.

W ramach Platformy stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies .

Użytkownik może w każdej chwili zarządzać ustawieniami cookies, jak również uzyskać informacje na temat rodzaju plików cookies, ich przeznaczenia oraz czasu ważności poprzez wybranie opcji „Zarządzaj cookies” dostępnej na dolnej belce strony.

Załącznik do Polityki prywatności

Klauzula informacyjna

Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), zwanym dalej „RODO”, informujemy, że: Administratorem Państwa danych osobowych jest Minister Zdrowia z siedzibą w Warszawie (00-952) przy ul. Miodowej 15, z którym można kontaktować się listownie lub poprzez adres e-mail: kancelaria@mz.gov.pl. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym mogą się Państwo kontaktować poprzez adres e-mail: iod@mz.gov.pl lub listownie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane, jeżeli jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, a w szczególności do załatwienia sprawy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wykonywania przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi, a także w innych przypadkach określonych w obowiązujących przepisach, w tym w przepisach RODO. Szczegółowa podstawa przetwarzania Państwa danych osobowych zależy od treści wystąpienia i charakteru sprawy. Podanie danych, z zastrzeżeniem szczególnych przepisów prawa, jest dobrowolne, lecz niezbędne do prowadzenia sprawy, w szczególności w trybie właściwych przepisów. Państwa dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom, którym administrator powierzył przetwarzanie danych osobowych, a także podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji tj. ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164, z późn. zm.) Przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo ich sprostowania (poprawiania), a także prawo usunięcia danych, przenoszenia danych, ograniczenia przetwarzania oraz sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Mają Państwo także prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeżeli Państwa dane są przetwarzane na podstawie zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Mogą to Państwo zrobić, jeśli uznają, że przetwarzamy dane osobowe z naruszeniem przepisów prawa. Nie przetwarzamy Państwa danych w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania. Nie przekazujemy Państwa danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.


Podsumowanie

Zapoznaj się z poniższymi zapisami Regulaminu.

Pełna polityka

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE REGULAMINU

1.      Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z platformy edukacja zdrowotna należącej do Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, w szczególności określa zasady funkcjonowania systemu, jego wymagania, rejestrację oraz prawa i obowiązki użytkownika z tym związane. Platforma umieszczona jest na stronie edukacjazdrowotna.welearning.pl.

2.      Właścicielem platformy edukacyjno-informacyjnej jest Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy (NIZP PZH - PIB) z siedzibą w Warszawie przy ul. Chocimskiej 24, 00-791 Warszawa, wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie pod numerem KRS: 0000069210, posiadający NIP: 5250008732, REGON: 000288461 (dalej: „Usługodawca”). Kontakt z Usługodawcą jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej.

3.      Przedmiotem Usługi jest umożliwienie użytkownikom dostępu do zajęć edukacyjnych i szkoleniowych m.in. w postaci wykładów, szkoleń, warsztatów, zadań, kursów oraz innych form zajęć, a także umożliwienie dostępu do materiałów szkoleniowych i umożliwienie im udziału w zajęciach przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.

 

§ 2 DEFINICJE

Użyte w niniejszym Regulaminie terminy mają następujące znaczenie:

1)      Administrator – przedstawiciel/pracownik odpowiedzialny za zarządzanie Platformą (w tym kontami i uprawnieniami użytkowników) oraz jej sprawne działanie;

2)      Centrum wsparcia technicznego - centrum obsługi Użytkowników w zakresie problemów technicznych z Platformą informacyjną działające w oparciu o dedykowany adres mailowy: edukacjazdrowotna@pzh.gov.pl;

3)      Dane – dane podawane przez Użytkownika za pośrednictwem Platformy, w tym dane osobowe;

4)      Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku w godzinach 7-16, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

5)      Konsument – Użytkownik zawierający z Usługodawcą Umowę, niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;

6)      Konto – indywidualne konto Użytkownika, przy wykorzystaniu którego może on korzystać z Platformy;

7)      Platforma - internetowy system informatyczny o charakterze zamkniętym, umieszczona pod adresem www.edukacjazdrowotna.welearning.pl, udostępniany Użytkownikom przez Usługodawcę;

8)      Profil Użytkownika – zakładka pozwalająca na edytowanie danych Użytkownika oraz zamieszczanie informacji o Użytkowniku;

9)      Przedsiębiorca na prawach konsument – Użytkownik zawierający z Usługodawcą Umowę, związaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności  gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

10)  Regulamin – niniejszy dokument, określający w szczególności warunki i zasady korzystania z platformy;

11)  Rejestracja – czynność polegająca na utworzeniu konta;

12)  Usługa – usługa polegająca na umożliwieniu Użytkownikom dostępu do zajęć edukacyjnych i szkoleniowych m.in. w postaci wykładów, szkoleń, warsztatów, zadań, kursów oraz innych form zajęć, a także umożliwieniu dostępu do materiałów szkoleniowych i umożliwieniu im udziału w zajęciach przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość;

13)  Usługodawca – Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy;

14)  Użytkownik – osoba fizyczna, która zaakceptowała postanowienia niniejszego Regulaminu oraz utworzyła Konto (usługobiorca).

 

§ 3 ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG

1.      Umowa o świadczenie Usług dostępnych na platformie może być zawarta z osobą, która ukończyła 18 rok życia, wyraziła chęć korzystania z Usługi i zaakceptowała Regulamin. Zawarcie umowy i rozpoczęcie świadczenia Usług następuje z chwilą dokonania czynności wskazanych w zdaniu poprzedzającym.

2.      Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, jest jednak warunkiem skorzystania z Usługi Korzystanie z platformy jest równoznaczne z akceptacją przez Użytkownika Regulaminu.

3.      Usługodawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie Usług, a także, na jego żądanie, w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.

4.      Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta na czas nieokreślony.

5.      Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować ze świadczenia Usług. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usług następuje poprzez zmianę ustawień na Koncie Użytkownika lub poinformowanie Usługodawcy o rezygnacji z Usług na adres Usługodawcy wskazany w Regulaminie.

6.      Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, związanej z korzystaniem z Usług bez rejestracji lub korzystania z indywidualnego Konta użytkownika, następuje poprzez zaprzestanie korzystania z Usługi.

7.      Cofnięcie akceptacji Użytkownika na postanowienia Regulaminu jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez niego Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

8.      W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień przepisów prawa, Regulaminu lub działania przez Użytkownika na szkodę Usługodawcy lub innych Użytkowników, Usługodawca może, według swojego wyboru, czasowo zablokować Użytkownikowi dostęp do Usługi lub wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym.

9.      Czasowe zablokowanie dostępu do Usługi trwa przez okres niezbędny do usunięcia przyczyny stanowiącej podstawę zablokowania, w szczególności zaniechania naruszeń i naprawy ich skutków. Usługodawca informuje Użytkownika o zamiarze zablokowania dostępu do Usługi.

10.  Usługodawca może zawiesić bądź zakończyć świadczenie Usług po uprzednim poinformowaniu Użytkowników na podane przez nich adresy poczty elektronicznej lub opublikowanie tej informacji na stronie internetowej Usługodawcy.

11.  W razie rozwiązania lub wygaśnięcia umowy, dostęp Użytkownika do Usług oraz dostęp do Danych zostaje zablokowany. Usługodawca usuwa Dane niezwłocznie, nie później niż do 90 dni od rozwiązania lub wygaśnięcia Umowy. Usługodawca ma jednak prawo zachować kopię Danych, jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.


§ 3 WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA Z PLATFORMY EDUKACYJNO-INFORMACYJNEJ

1.      Platforma dostępna jest wyłącznie za pośrednictwem Internetu i działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyłączeniem okresów niezbędnych na przeprowadzenie prac modernizacyjnych lub z wyłączeniem okresów awarii.

2.      Korzystanie z Platformy wymaga dodatkowo posługiwania się przez Użytkowników własnym oprogramowaniem w postaci przeglądarki internetowej z obsługą cookies oraz JavaScript i jest możliwe po wcześniejszym zalogowaniu się do systemu przez dedykowaną do tego stronę internetową.

3.      Minimalne wymagania sprzętowe dla obsługi Platformy:

1)      procesor z rodziny x86, x86_64 (Intel i AMD), ARM;

2)      taktowanie procesora od min 2.0 GHz Pentium IV i 800Mhz dla ARM;

3)      pamięć RAM min. 256 MB;

4)      karta graficzna i monitor min. 1024x768;

5)      karta dźwiękowa standardowa;

6)      system operacyjny MS Windows (od wersji Vista), Linux - Ubuntu 10, Fedora 15, RedHat 6, Suse Linux, macOS od ÜSX10.5, iOS 3.1;

7)      zainstalowany Adobe Reader od wersji 5.0;

8)      minimalna przepustowość łącza internetowego 1Mb/s;

9)      przeglądarka internetowa: MS Internet Explorer 9 lub nowsza, Firefox 3.6 lub nowszy, Chrome 11 lub nowszy, Opera11 lub nowsza, z włączoną obsługą Javascript, cookies, Java, Adobe FlashPlayer i wyłączonym blokowaniem elementów flashowych.

 

§ 4 PRZEDMIOT USŁUGI

1.      Przedmiotem usługi jest udostępnienie na rzecz usługobiorcy Konta na platformie internetowej platforma edukacyjna pod adresem edukacjazdrowotna.welearning.pl umożliwiającego użytkownikom dostępu do zajęć edukacyjnych i szkoleniowych m.in. w postaci wykładów, szkoleń, warsztatów, zadań, kursów oraz innych form zajęć, a także umożliwienie dostępu do materiałów szkoleniowych i umożliwienie im udziału w zajęciach przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.

2.      Zawarcie umowy na świadczenie usług opisanych w ust. 1, dalej zwanych „Usługami” następuje z chwilą zarejestrowania i aktywowania Konta przez Użytkownika, po zaakceptowaniu przez Użytkownika postanowień niniejszego Regulaminu oraz udzieleniu zgód niezbędnych dla prawidłowej realizacji usług. Aktywacja Konta następuje po kliknięciu przez Użytkownika w link aktywacyjny przesłany na adres poczty elektronicznej, podany przez Użytkownika podczas rejestracji.

3.      Użytkownikiem może być osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat oraz posiada pełną zdolność do czynności prawnych.

4.      Użytkowanie Konta oraz szkolenia udostępniane za pośrednictwem platformy są bezpłatne.

5.      Korzystanie z usług oferowanych przez Usługodawcę wymaga założenia Konta Użytkownika (dalej „Konto”). W celu założenia Konta niezbędne jest prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na Platformie przy czym pod pojęciem prawidłowego wypełnienia rozumie się zgodne ze stanem prawnym i faktycznym wypełnienie wszystkich obowiązkowych rubryk formularza rejestracyjnego. Użytkownik może założyć tylko jedno Konto. Usługodawca ma prawo zablokować każde kolejne nowo założone Konto należące do tej samej osoby przypisanej do zablokowanego Konta.

6.      Identyfikacja Użytkownika na Platformie następuje na podstawie loginu i hasła zdefiniowanego przez Użytkownika.

7.      Hasło ma charakter poufny i zabrania się jego udostępniania osobom trzecim. W sytuacji poznania hasła przez osobę nieuprawnioną, Użytkownik zobligowany jest do jego niezwłocznej zmiany, zaś w przypadku utraty dostępu do konta w wyniku okoliczności wskazanych powyżej, do poinformowania o tym fakcie Centrum wsparcia technicznego.

8.      Przed dokonaniem rejestracji na Platformie Użytkownik Konta składa stosowne oświadczenie w zakresie:

1)      akceptacji postanowień Regulaminu,

2)      zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie:

a)      na podstawie art. 6 ust.1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych „RODO” z dnia 27 kwietnia 2016r. wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (w zakresie imienia, nazwiska, numeru kontaktowego telefonu, adresu e-mail) przez NIZP PZH-PIB w celu rejestracji na platformie edukacjazdrowotna.welearning.pl umożliwiające wzięcie udziału w szkoleniach. Jednocześnie oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a, że zgoda może być wycofana w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,

b)      zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych „RODO” z dnia 27 kwietnia 2016 r. wyrażam zgodę na korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego do świadczenia usług na rzecz Użytkownika w zakresie szkoleń, w tym zgody na przesyłanie wiadomości e-mail, lub wiadomości e-mail i SMS zawierających informacje o terminach szkoleń oraz treści informacyjne, dotyczące szkoleń,

c)      zapoznania się z polityką prywatności Usługodawcy.

9.       Użytkownikowi nie przysługują żadne prawa do roszczenia odszkodowania w związku z potencjalnie nieprawidłowym lub niezgodnym z intencją Użytkownika funkcjonowaniem Platformy.

10.      Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie upoważnia Użytkownika do domagania się wprowadzenia jakichkolwiek zmian w Platformie.


§ 5 PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

1.      Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z Platformy w sposób zgodny z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.

2.      Użytkownik ma prawo do korzystania z materiałów szkoleniowych udostępnionych na Platformie w ramach dozwolonego użytku osobistego.

3.      Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w szczególności w Internecie i inne formy korzystania z tych materiałów wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.

4.      Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za sposób wykorzystania przez niego funkcjonalności Platformy, w szczególności za naruszenie praw autorskich lub licencji przysługujących Usługodawcy - do treści zamieszczonej na Platformie.

5.      Użytkownik potwierdza, że jest świadomy niebezpieczeństwa utraty bądź ujawnienia danych wiążącego się z korzystaniem z sieci Internet. Użytkownik zobowiązany jest stosować właściwe środki techniczne w celu minimalizacji powyższego niebezpieczeństwa, w szczególności przez stosowanie programów antywirusowych oraz zachowanie w poufności danych dotyczących logowania do Konta.

6.      W przypadku utraty danych do logowania lub stwierdzenia nieautoryzowanego dostępu do Konta lub domniemania takiego zdarzenia, Użytkownik zobowiązany jest jak najszybciej poinformować o zdarzeniu Usługodawcę.

7.      Niedozwolone jest podejmowanie działań utrudniających lub uniemożliwiających prawidłowe działanie Usługi, działań w celu przełamania zabezpieczeń Usługodawcy, a także stosowanie ukrytych kanałów dostępu, Złośliwego oprogramowania typu „wirusy”, „robaki”, „bomby czasowe”, „konie trojańskie” i innych mechanizmów umożliwiających dostęp niezgodny z intencją Usługodawcy lub mogących mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie infrastruktury lub oprogramowania Usługodawcy, lub Użytkowników.

8.      Użytkownik ma prawo informowania Administratora o nieprawidłowościach w działaniu Platformy poprzez Centrum wsparcia technicznego.

9.      Użytkownik ma prawo w każdym czasie zrezygnować z korzystania z Platformy kontaktując się z Centrum wsparcia technicznego. W wyniku otrzymanego zgłoszenia Administrator niezwłocznie usuwa konto tego Użytkownika.

10.  W przypadku zablokowania konta w wyniku nieuprawnionych działań, Użytkownik ma prawo do złożenia wniosku o odblokowanie dostępu do Platformy kontaktując się z Centrum wsparcia technicznego.

 

§ 6 PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY

1.      Usługodawca jest uprawniony do stałego lub czasowego zablokowania konta Użytkownika w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, a także wykorzystywania informacji znajdujących się na Platformie w sposób mogący spowodować szkodę u Usługodawcy. Informacja o blokadzie zostanie przesłana Użytkownikowi drogą elektroniczną.

2.      Zgodnie z powyższym Usługodawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Platformy, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Platformy, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień Regulaminu, w szczególności:

1)      modyfikacji konta bez zgody Administratora lub innych czynności informatycznych skutkujących blokadą konta na Platformie;

2)      podania w trakcie rejestracji danych niezgodnych z prawdą, danych niedokładnych, nieaktualnych lub naruszających prawa osób trzecich;

3)      dopuszczenia się za pośrednictwem Platformy naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych użytkowników Platformy edukacyjno-informacyjnej;

4)      dopuszczenia się innych zachowań, które zostaną uznane za niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Usługodawcy.

3.      W uzasadnionych przypadkach Usługodawca zastrzega sobie prawo do trwałego usunięcia konta i zablokowania Użytkownikowi możliwości korzystania z Platformy w przyszłości.

4.      Usługodawca lub podmiot działający na jego zlecenie ma prawo do wykonywania prac technicznych i informatycznych na serwerach obsługujących Platformę, co może wiązać się z czasowym ograniczeniem dostępu do Platformy lub poszczególnych jej elementów.

5.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działania Użytkowników korzystających z usług Platformy.

6.      Usługodawca zastrzega, że materiały szkoleniowe zamieszczone na Platformie są objęte ochroną prawa autorskiego.

 

§ 7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę, która może wyniknąć na skutek nieprawidłowego działania poszczególnych Usług, będącego wynikiem zdarzenia niezależnego od działań Usługodawcy.

2.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniem lub zaniechaniem Użytkownika, w szczególności za nieprawidłowe korzystanie przez niego z Usług lub korzystanie z Usług w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.

3.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść Danych wprowadzanych przez Użytkowników w procesie Rejestracji.

4.      Usługodawca nie gwarantuje, że Usługa spełni wymagania Użytkownika lub że działanie Usługi będzie nieprzerwane i wolne od błędów. Usługodawca nie udziela żadnych gwarancji co do funkcjonalności lub użyteczności Usługi.

5.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę Danych spowodowaną działaniem czynników zewnętrznych (np. sprzętu, oprogramowania, łącza itp.) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy.

6.      Użytkownik ponosi odpowiedzialność za działania podejmowane po uwierzytelnieniu się w udostępnionych mu Usługach za pomocą swoich danych logowania (login i hasło).

7.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treść wiadomości ani za szkodę, która może wyniknąć w związku z działaniami Użytkowników niezgodnymi z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub Regulaminem.

8.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika za działania lub zaniechania innych Użytkowników.

9.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku działania sprzętu komputerowego, oprogramowania i infrastruktury Użytkownika lub osób trzecich.

10.  Wszelkie ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy stosuje się w zakresie w jakim są one dopuszczalne w świetle bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W szczególności za bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją Umowy, Usługodawca ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych bezwzględnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

11.  Użytkownik ponosi odpowiedzialność za szkodę spowodowaną zamieszczeniem przez niego Danych w Platformie. W szczególności Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenie praw osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej, dóbr osobistych osób trzecich oraz wszelkie roszczenia kierowane przez takie osoby trzecie w związku z zamieszczeniem przez Użytkownika Danych na Koncie.


§ 8 PRAWA AUTORSKIE

1. Platforma, inne elementy Usługi oraz zawarte w nich funkcjonalności, elementy tekstowe, graficzne, zdjęcia, aplikacje, bazy danych, programy komputerowe, arkusze, formularze, skrypty, animacje, w zakresie w jakim stanowią utwory, znaki towarowe lub bazy danych, podlegają ochronie określonej w przepisach prawa, w szczególności ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2025, poz. 24), ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1170 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. z 2024, poz. 1769 z późn. zm.).

2. Prawa do powyższych utworów, znaków towarowych i baz danych, przysługują Usługodawcy lub odpowiednio podmiotom, których materiały, na podstawie współpracy z Usługodawcą, są udostępniane w ramach Usługi, z zastrzeżeniem że nie dotyczy to Danych zamieszczanych przez Użytkownika.

3. Użytkownikowi przysługuje prawo do korzystania z powyższych utworów, znaków towarowych i baz danych wyłącznie na warunkach określonych w Regulaminie i wyłącznie w ramach korzystania z Usługi, za pośrednictwem sieci Internet, bez prawa do ich modyfikacji.


§ 9 DANE OSOBOWE

1. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest Usługodawca.

2. Administrator przetwarza dane Użytkowników w celu świadczenia Usługi,  zabezpieczenia jej funkcjonowania, a także dla zapewnienia bezpieczeństwa danych oraz w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń oraz innych celach wskazanych w Polityce prywatności.

3. Administrator gromadzi dane dotyczące Użytkowników końcowych wyłącznie automatycznie. Administrator nie zapewnia dostępu do danych dotyczących Użytkowników końcowych innym Użytkownikom, z zastrzeżeniem uprawnień określonych w Regulaminie i Polityce prywatności.

4. Użytkownikowi przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Prawa te są ograniczone w zakresie określonym w przepisach prawa, w tym art. 15-22 RODO, w szczególności w zakresie, w jakim ich realizacja naruszyłaby prawa innych osób lub gdy przetwarzanie następuje w celu wywiązania się przez administratora z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

5. Jeśli w ocenie Użytkownika przetwarzanie przez administratora danych osobowych jest niezgodne z prawem, Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności.


§ 10 POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KONSUMETÓW

1. W przypadku Konsumentów, poza postanowieniami niniejszego Regulaminu, stosuje się przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).

2. Przed zawarciem Umowy, Usługodawca udostępni Konsumentowi niniejszy Regulamin, jak również wykona pozostałe obowiązki informacyjne określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

3. Zastrzega się, że Konsumentów nie wiążą postanowienia niniejszego Regulaminu, które stanowiłyby postanowienia umieszczone w rejestrze postanowień wzorców umownych uznanych za niedozwolone, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

4. Konsument ma prawo odstąpienia, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, od zawartej z Usługodawcą Umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem na adres Usługodawcy. Oświadczenie można złożyć na formularzu dostępnym na stronie Usługodawcy. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy a Konsument został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, że utraci prawo odstąpienia od umowy. Postanowienia niniejszego ustępu stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta.

5. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.

6. Usługodawca ma obowiązek poinformować, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę. Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń może odbywać się w następujący sposób:

1) Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2020, poz. 1706).

2) Konsument może ponadto wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.

7. Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń możliwe jest również poprzez udostępnianą przez Komisję Europejską platformę do internetowego rozstrzygania sporów między konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

8. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php .

9. Usługodawca zobowiązuje się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. 2016 poz. 1823). Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów między Usługodawcą, a Konsumentem jest platforma internetowego rozstrzygania sporów ODR dostępny pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Konsument może do tego podmiotu złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.


§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.      Regulamin jest dostępny dla każdego Użytkownika na stronie, na której została zamieszczona Platforma – pod adresem: edukacjazdrowotna@pzh.gov.pl

2.      Wszelkie zmiany Regulaminu zostaną opublikowane w dokumencie, do którego link do strony internetowej znajdzie się na stronie głównej Platformy 2 tygodnie przed terminem obowiązywania nowej treści Regulaminu.

3.      Usługodawca może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 2-tygodniowego terminu, w przypadku, gdy podlega szczególnemu obowiązkowi prawnemu lub w celu przeciwdziałania nieprzewidzianym i bezpośrednim zagrożeniom dla cyberbezpieczeństwa.

4.      Korzystanie przez Użytkownika z Usług po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza akceptację nowego Regulaminu. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Użytkownik jest obowiązany zaprzestać korzystania z Usługi. Brak akceptacji zmian Regulaminu jest równoznaczny z rezygnacją z korzystania z Usług.

5.      Usługodawca zastrzega sobie prawo do zakończenia świadczenia usług w ramach Platformy z ważnych przyczyn, to jest: zakończenia działalności Usługodawcy albo zakończenia prowadzenia przez Usługodawcę działalności w zakresie prowadzenia Platformy. Powiadomienie o zakończeniu wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 30 dni przed dniem zakończenia świadczenia Usług w ramach Platformy.

6.      Użytkownik nie może przenosić praw i obowiązków wynikających z umowy o świadczenie Usług na osoby trzecie.

7.      Zmiana adresów stron internetowych, adresów poczty elektronicznej lub numerów telefonów wskazanych w Regulaminie, nie stanowi zmiany Regulaminu i jest komunikowana Użytkownikom na stronie Platformy.

8.      W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.

Dostępność

Kolor tła Kolor tła

Czcionka Czcionka

Kerning czcionki Kerning czcionki

Rozmiar czcionki Rozmiar czcionki

1

Widoczność obrazu Widoczność obrazu

Odstępy między literami Odstępy między literami

0

Wysokość linii Wysokość linii

1.2

Wyróżnienie Linku Wyróżnienie Linku

Kolor tekstu Kolor tekstu